
Vasta viime keväänä palvelunsa oikeasti avannut (mm. mobiilisovellus androidille) Bluesky on muutaman viime viikon aikana noussut suomalaisten käyttäjien varteenotettavimmaksi paikaksi siirtyä Elon Muskin omistuksessa kulttuuriltaan rapautuneesta ja X:ksi nimensä muuttaneesta Twitteristä.
Koska on vielä varsin lähtökuopissa, säännöstellään käyttäjämäärän nousua mm. mahdollistamalla sisäänpääsy vain kutsukoodilla, kuten mm. Helsingin Sanomat viime viikolla kertoi.
Itse sain kutsukoodin eräässä toisessa X/Twitterin korvaajaksi ajatellussa palvelussa Pebblessä pari viikkoa sitten. Toisille jaettavan ensimmäisen kutsukoodin (siis yhden) sain runsaan viikon sinitaivastelun jälkeen ja annoin sen nopeimmalle halukkaalle Facebook-kavereistani. Lisää koodeja en vielä tätä kirjoittaessani ole saanut.
Tänään "brändäsin" tätä jarmolahti.fi-sivustoani Bluesky-profiilisivuni taustakuvalla:
(Ylläolevan kuvan alaosa ja kuvateksti muuten linkittävät tämän blogaustelytyngän Jarmo-välilehdelle.)